Vous trouverez dans cette rubrique des vidéos que les élèves de 6A ont tournées en juin 2011.
L’objectif pour les élèves était de garder un bon souvenir de leur année de sixième et de constituer quelques outils de révision avant la rentrée en classe de cinquième.
Les 19 films reprennent les points de grammaire et le vocabulaire étudiés en classe de sixième.

Les vidéos sont mis en ligne avec l’autorisation des parents et je les en remercie !

Mrs. HAQUET

• Let’s learn English ! (19/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 19 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about your favourite stars. VOCABULARY : Stars (actor / actress, singer, etc.). GRAMMAR POINT : Object pronouns, Superlative forms.
    Cette oeuvre est mise à disposition selon les termes de la Licence Creative Commons Paternité - Pas d’Utilisation Commerciale - Pas de Modification 2.0 France.

• Let’s learn English ! (18/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 18 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about the past. VOCABULARY : Common activities. GRAMMAR POINT : The past simple.

• Let’s learn English ! (17/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 17 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about your birth. VOCABULARY : Months. GRAMMAR POINT : BE in the past simple.

• Let’s learn English ! (16/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 16 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Describing what I am doing right now. VOCABULARY : Common activities. GRAMMAR POINT : Present Continuous (BE + V-ing).

• Let’s learn English ! (15/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 15 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Describing clothes. VOCABULARY : Clothes and Accessories. GRAMMAR POINT : Present Continuous (BE + V-ing) with the verb ’wear’ ; difference between the present simple and the present continuous.
    Cette oeuvre est mise à disposition selon les termes de la Licence Creative Commons Paternité - Pas d’Utilisation Commerciale - Pas de Modification 2.0 (...)

• Let’s learn English ! (14/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 14 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Physical Descriptions. VOCABULARY : Hair length, hair styles, hair colours, shapes of the face, parts of the face, particular features, height and figure. GRAMMAR POINT : BE and HAVE (GOT).

• Let’s learn English ! (13/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 13 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about the school subjects you like, love and hate ! VOCABULARY : School Subjects, Adjectives, How to give a reason with ’because’, How to give my opinion. GRAMMAR POINT : Comparative forms.

• Let’s learn English ! (12/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 12 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about rules ! VOCABULARY : Verbs. GRAMMAR POINTS : MUST (Obligation), MUSTN’T (Prohibition).

• Let’s learn English ! (11/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 11 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about your chores ! VOCABULARY : Chores, Adverbs of frequency. GRAMMAR POINTS : Present Simple with adverbs of frequency.

• Let’s learn English ! (10/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 10 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about your daily routine ! VOCABULARY : Time, Daily Routine. GRAMMAR POINTS : Present Simple, How to tell the time.

• Let’s learn English ! (9/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 9 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about your bedroom ! VOCABULARY : Furniture in the bedroom, Prepositions of place. GRAMMAR POINTS : There is / There are (+ prepositions of place).

• Let’s learn English ! (8/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 8 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about your house / flat ! VOCABULARY : Rooms in the house. GRAMMAR POINTS : There is / There are.

• Let’s learn English ! (7/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 7 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about the shops and places in your street ! VOCABULARY : Shops and Places in Town. GRAMMAR POINTS : There is / There are.

• Let’s learn English ! (6/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 6 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about your talents ! VOCABULARY : Activities. GRAMMAR POINTS : CAN, adverbs of degree.

• Let’s learn English ! (5/19) - Juillet 2011

Watch Lesson 5 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about your hobbies ! VOCABULARY : Hobbies. GRAMMAR POINT : Present Simple with LIKE, LOVE, HATE.

• Let’s learn English ! (4/19) - Juin 2011

Watch Lesson 4 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Talk about your family and your pet(s) ! VOCABULARY : pets. GRAMMAR POINT : HAVE (GOT).

• Let’s learn English ! (3/19) - Juin 2011

Watch Lesson 3 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Describe your personality ! (What are you like ?) VOCABULARY : personality adjectives. GRAMMAR POINTS : BE, adverbs of degree.

• Let’s learn English ! (2/19) - Juin 2011

Watch Lesson 2 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Introduce someone ! VOCABULARY : Nationalities. GRAMMAR POINTS : ’This is ...’, BE, subject pronouns.

• Let’s learn English ! (1/19) - Juin 2011

Watch Lesson 1 in our series ’Let’s learn English !’. OBJECTIVE : Introduce yourself ! VOCABULARY : Nationalities. GRAMMAR POINT : BE.